Translate this page

Editor's Choise

Kate Pierson - Radios and Rainbows - new album (2024)

Εικόνα
Ήθελα αυτό το τραγούδι να συνδεθεί με τους θαυμαστές των B-52. Είναι ένα τραγούδι disco που φέρνει στο νου μια νεότερη Kate την εποχή που ανυπομονούσα να μπω σε club. Με πάει πίσω στο παρελθόν μου στο “Party Girl”! Το ιδρυτικό μέλος των B-52 Kate Pierson, στα 76 της παρακαλώ, κυκλοφορεί στις 20 του Σεπτέμβρη το νέο solo album της με τίτλο "Radios and Rainbows". Δύο μόλις κομμάτια απο αυτό το album έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα. Πρόκειται για το αριστουργηματικό "Evil Love", μια 60ς ρεπλίκα τραγουδάρα που χαρωπά μιλά για εκδίκηση στα χνάρια του A lover spurned και το club τραγούδι “Take Me Back To The Party”, το οποίο έγραψε μαζί με τον Jimmy Harry, ο οποίος είχε συνεργαστεί στο παρελθόν με τη Madonna, την Pink και πολλούς άλλους. Το βίντεο σκηνοθέτησε η Eleanor Greene και επιμελήθηκε ο John Stapleton. Γι αυτό το κομμάτι η ίδια έχει δηλώσει:  "Ήθελα αυτό το τραγούδι να συνδεθεί με τους θαυμαστές των B-52. Είναι ένα τραγούδι disco που φέρνει στο νου μια νεότερη

Orlando Julius with The Heliocentrics - Jaiyede Afro (2014)

‘’Έφτιαξα την ιστορία σε ένα τραγούδι και έβαλα μέσα την ανθρώπινη φύση-καλοί άνθρωποι και κακοί άνθρωποι. Το τραγούδι μας διδάσκει να μην αντιγράφουμε κάτι κακό, πλαστό ή παραπλανητικό’ Οrlando Julius Ο Orlando Julius είναι ένας θρύλος της Νιγηριανής μουσικής, όχι τόσο γνωστός όσο ο Fela Kuti (o oποίoς ειρήσθω εν παρόδω, έπαιζε τρομπέτα στην πρώτη του μπάντα, τους Τhe Modern Aces), αλλά ένας από τους πρωτοπόρους στην ανάπτυξη, την μετεξέλιξη και την διάδοση της afro κουλτούρας.
Η πολυετή πορεία του ξεκινάει από την δεκαετία του 60, όπου αναμείγνυε συστατικά αμερικάνικης soul, pop και R & B σε παραδοσιακούς afro ρυθμούς .Πέρα από τις ηχογραφήσεις και τις συναυλίες που έχει κάνει στην Νιγηρία, έχει περάσει πολλά χρόνια στην Αμερική κάνοντας συνεργασίες με τους Lamont Dozier, τους Crusaders, τον Ηugh Masekela καθώς και τον Louis Armstrong. Η κυκλοφορία του δίσκου ‘’Super Afro Soul’’ το 1966, θεωρείται μια ιδιαίτερη στιγμή πρωτόλειας soul funk έμπνευσης, άσκησε τεράστια επιρροή στο funk κίνημα που σάρωσε την Αμερική για δεκαετίες. Μια από τις μεγάλες συνθετικές του στιγμές, οι οποίες ιστορικά ακόμα δεν του έχουν αποδοθεί στο έπακρον , είναι το ‘’Going back to my roots’’ που έγραψε μαζί με τον Lamont Dozier το 1979 (και εμείς το ξέρουμε επίσης από την πασίγνωστη διασκευή του Richie Havens). Σε αυτό τον δίσκο παρουσιάζει ακυκλοφόρητες συνθέσεις και επανεκτελέσεις από τον δίσκο του 1976 ‘’Orlando Julius and the Afro Sounders'’ , επιστρέφοντας και ο ίδιος στις ρίζες του, φέρνοντας μας μουσικές από τον τόπο της πατρίδας του , μπολιασμένες με μια δυτική jazzy funk αίσθηση, απόρροια της πολυετούς εμπειρίας μιας ζωής αφιερωμένης να υπηρετεί την μαύρη μουσική σε όλες τις εκφάνσεις της και σε όλες τις διαδρομές της ανά τον κόσμο. Συνεπίκουροί του σε αυτή την κυκλοφορία οι Ηeliocentrics, μια λονδρέζικη μπάντα που πειραματίζεται ανάμεσα στην ψυχεδέλεια, την jazz, την soul και την funk, όλα αυτά καινοτομώντας υπό μια experimental διαστημική ατμόσφαιρα. Πιο γνωστές οι συνεργασίες με τον Dj Shadow, τον Lloyd Miller και τον Μulatu Astatke, ενώ η συνέχεια στην αναζήτηση της μουσικής τους αλήθειας είναι ο Οrlando Julius.
Στα του Jaiyede Afro τεκταινόμενα, το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι η αναμενόμενη ανάδειξη των συνθέσεων του Julius, υπό το πρίσμα μια εσωτερικής εξομολόγησης σκέψεων αποτυπωμένων στο σαξόφωνο του, σε μια ευθεία και επαναλαμβανόμενη διαδρομή που ανοίγουν με την σειρά τους οι Ηeliocentrics, αφήνοντας πάντα τις δικές τους εμφανείς μα διακριτικές πινελιές σε κάθε στάση αυτού του ταξιδιού, όπως τα synth στο ‘’Αseni’’ , ή η κιθαριστική παραμόρφωση καθ ‘όλη τη διάρκεια του ‘’Sangodele’’. Το εντεκάλεπτο ‘’Be Counted’’ , είναι μια σύνθεση ύμνος στην μαύρη υπερηφάνεια που εξακολουθεί να εμπνέει πολύ καιρό μετά την συγγραφή της το 1976, το ‘’Αlafia’’ είναι ένα ψυχεδελίζων ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί διεγειρόμενο από σαξοφωνικό αυτοσχεδιασμό. Η εισαγωγή του δίσκου, το επανεκτελεσθέν ‘’Βuje Buje’’, υποκινούμενο από την δυνατή dub μπασογραμμή, ανάμεσα σε τεντωμένες κιθάρες, ορθά κοφτά πνευστά και τα φωνητικά του Julius , είναι ίσως η κορυφαία στιγμή του δίσκου. Πανδαισία κρουστών συνοδεία χορωδίας φωνητικών στο ‘’Οmo Oba Blues’’, με τις απαραίτητες σταγόνες σαξοφώνου στο μείγμα , οι οποίες κορυφώνονται στο ‘Ιn The Middle’’, όπου μας αφιερώνει το πιο δυνατό του solo υπό afro soul funk ξεσηκωτικούς ρυθμούς. Για το ομώνυμο κομμάτι του δίσκου, το Jaiyede Afro , τονίζει ‘’ η μητέρα μου θα συναντηθεί με άλλες γυναίκες , θα τραγουδήσουν, θα παίξουν μαζί κρουστά, θα ήθελα να παίξω και να τραγουδήσω αυτό το τραγούδι μαζί τους’’.
Επιστρέφοντας στην παιδική του ηλικία, εκεί που ο χρόνος καθηλώνεται και η μνήμη τρέχει μπροστά στις εικόνες μιας δύσκολης και αθώας εποχής, ο Οrlando Julius, ένας από τους σημαντικότερους και υποτιμημένους πρωτοπόρους της afro μουσικής, καταγράφει με σοφία και συναισθηματισμό αυτή την αντιφατική πορεία της καριέρας του, γεμάτη με έντονες πολύχρωμες afro μελωδίες άρρηκτα συνδεδεμένες με την δυτική ποπ πολιτισμικότητα, σε ένα μείγμα που αξίζει να δοκιμάσουμε και όσοι δεν είμαστε μύστες του εν λόγω ιδιώματος. Αρκεί να είμαστε εραστές της μουσικής...

Η playlist για όλο το άλμπουμ βρίσκεται εδώ:

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γεωργία Νταγάκη

LP - Lost On You (2016)

Οι ΑΛΦΑ ΠΕΝΤΕ ετοιμάζονται για ΠΟΛΕΜΟ.!

The National Fanfare of Kadebostany - Walking with a Ghost (2012)

Adrian John Loveridge - 400 Dragons (1981)

The Renegades - Matelot (1965)

Γνωριστε την Ikira Baru...

Ο Σταυρός του Νότου 1979

IOTA PHI - MAZI (new single, 2024)

Madrugada - The Riverbed (1999)